Flotte bilder fra Bergen, Sogndal, Haugesund, Voss og 15 andre regioner flytter nå inn i mobilbanken til Sparebanken Vest. Samtidig har mobilbanken blitt enda enklere å bruke.

Helt avgjørende å ta brukerne med på råd

– Vi tester hele tiden hva brukerne aller mest ønsker. To klare bestillinger fra brukerne til oss har vært at saldo skal være lett tilgjengelig og at de gjerne vil ha en bank med mer bilder og lokalt tilsnitt forteller prosjektleder Elisabeth Skorpen.

Straks du åpner Mobilbanken får du saldo. Du sveiper enkelt mellom de ulike kontoene dine. Regninger som skal godkjennes ligger klare til betaling med et tastetrykk

Saldo får du derfor nå som et stort tall straks du åpner appen. Når mange nå er inne i mobilbanken en eller flere ganger om dagen ser vi at det er saldo, regningsbetaling og siste transaksjoner de oftest søker.

Ingen bilder fra Trondheim

Veldig mange forteller også at de liker de lokale bildene. Avhengig av hvor du bor vil et av 19 gode Vestlandsbilder møte deg på mobilen. Om du vil kan du selvsagt klikke bort bildene. – Vi er en sparebank med en personlig signatur og et hjerte som banker for Vestlandet. Det håper vi å vise også i mobilbanken vår. Brukerne kan derfor glede seg til flere gode bilder fremover, men foto fra Trondheim eller Tønsberg dukker nok aldri opp i vår mobilbank, smiler Elisabeth.

Bak den nye historikk-knappen finner du alt som har skjedd på kontoer og kort.

Du har full kontroll selv

Ved å klikke på det lille tannhjulet nederst på bildet får du mulighet til å velge

  • Hvilke kontoer som skal vises på forsiden
  • Rekkefølgen kontoene vises i
  • Om du skal ha bilde på forsiden eller ikke
  • Hvilke forfall som skal vises (alle, 7 dager eller bestemt dato)
  • Om du skal se sum forfall eller rest igjen etter forfall
  • Om du skal se disponibelt beløp på kredittkort eller benyttet kreditt

Nye tjenester rulles raskt ut

Denne lanseringen er en omfattende oppgradering av en mobilbank som allerede får suverene tilbakemeldinger fra brukerne våre.

Vi er nå også bedre rigget for å fortsette å rulle ut tjenester som gjør bankhverdagen enklere. De siste månedene er vi særlig fornøyd med å ha lansert en super enkel måte å opprette konto til barna og nye digitale løsninger hvor kundene våre kan øke boliglånet eller søke forbrukslån helt selvbetjent i appen.

Mobilbank mye mer populært enn nettbank

Med tre millioner besøk i måneden er mobilappen vår nå bankens desidert største bankkontor med mer enn tre ganger så mange besøk som den mer tradisjonelle nettbanken. – Jeg smiler stort over at det siste året har hele 40.000 nye kunder omfavnet mobilbanken vår. Jeg gleder meg til reaksjonene når kundene nå får akkurat det de har fortalt oss at de ønsker seg, sier prosjektleder Elisabeth Skorpen.

Kommenter artikkelen nedenfor: