Iselin og kollegaene hennes hjelper kundene til Sparebanken Vest hver dag mellom klokken 7 og 23. Stadig mer av kundekontakten foregår via chat i appen. – Selv 80-åringer chatter nå ivrig med oss når de trenger hjelp, forteller Iselin (Foto: Sparebanken Vest).
Iselin og kollegaene hennes hjelper kundene til Sparebanken Vest hver dag mellom klokken 7 og 23. Stadig mer av kundekontakten foregår via chat i appen. – Selv 80-åringer chatter nå ivrig med oss når de trenger hjelp, forteller Iselin (Foto: Sparebanken Vest).

– Våre lykkeligste kunder bruker appen vår daglig, sier kundekonsulent Iselin Ask Espeland. Hun forstår godt at kundene nå «rømmer» nettbanken og isteden alltid har banken med seg i lomma.

I juli var det for første gang flere innloggede i appen vår enn i nettbanken. Og de som først bytter til app besøker den langt hyppigere enn nettbanken. I snitt hele 25 ganger i måneden, mens nettbanken kun blir besøk 5 ganger.

Aha opplevelse for kundene

– Kundene våre får en aha opplevelse når de ser hvor enkel og genial appen er, sier Anita Østerbø, direktør hos Sparebanken Vest. De opplever at de får bedre oversikt over privatøkonomien sin og elsker å ha lett tilgang til banken også utenfor normal åpningstid og på reise.

Sekunder etter at du har betalt for en kopp kaffe på Starbucks kan du nå i appen se hvor mye penger du har brukt og hvor. – Etter at vi som første sparebank skrotet «reservert beløp» og umiddelbart viste kundene hvor de hadde brukt kortet sank telefonene til oss fra rådville kunder merkbart forteller, kundekonsulent Britt Njaastad.

Glade kunder betjener seg selv

Det geniale med mobilbanken er at kundene nå kan utføre flere og flere tjenester selv, smiler senior kunderådgiver Bjarte Throndsen.

I begynnelsen ble appen vår mest brukt til å sjekke saldo. Nå betales også regningene her og en rekke nye tjenester bidrar til å gjøre mobilbanken til vårt desidert mest populære bankkontor:

Og du kan gjøre alt det praktiske som å sperre kort, endre regionsperre, betale inn ekstra på et lån eller endre forfallsdato.

Mer enn 3,6 millioner besøk fra 135.000 kunder

- Det blir alltid mobilbankrekorder i juni når vestlendingene reiser på ferie. I juni i fjor passerte mobilbanken for første gang 3 millioner innlogginger, i år forbereder vi oss for langt høyere tall. Her jubler glade Sparebanken Vest medarbeidere for rekordtall for mobilbanken. De vet at kundene som først begynner å bruke banken på mobil elsker tjenesten. Fra venstre Janne Karin Heggelund, Britt Njaastad, Marian Bognø, Hege Stølen Mikalsen, Bjarte Throndsen og Kenneth Turøy (Foto: Sparebanken Vest)
– Det blir alltid mobilbankrekorder om sommeren når vestlendingene reiser på ferie. I juni i fjor passerte mobilbanken for første gang 3 millioner innlogginger, i nådde vi nesten 3,7 millioner. Her jubler glade Sparebanken Vest medarbeidere for rekordtall for mobilbanken. De vet at kundene som først begynner å bruke banken på mobil elsker tjenesten. Fra venstre Janne Karin Heggelund, Britt Njaastad, Marian Bognø, Hege Stølen Mikalsen, Bjarte Throndsen og Kenneth Turøy (Foto: Sparebanken Vest)

Mobilbankveksten har kommet raskt. I juli i fjor fikk appen 118.000 brukere, langt bak 139.000 som logget inn i nettbanken. Bare et år senere er altså mobilbanken størst. Og vi forventer en videre sterk vekst. Vi kan love kundene nye, gode lanseringer de neste månedene. Over sommerferien har vi en virkelig god nyhet på lager som vi er sikker på at vil gjøre appen vår enda mer populær, smiler Anita Østerbø.

 

Kommenter artikkelen nedenfor: