Suveren kundeservice – igjen

I år som i fjor er to banker fra Bergen blant de tre beste i Norge på kundeservice, Sparebanken Vest og Sbanken. Under Kundeservicedagene i Oslo i går ble det avslørt at i år toppet Sbanken kåringen Sparebanken Vest vant i fjor. I Sparebanken Vest smiler vi over en ny topp tre plassering og lover Sbanken knallhard kamp om førsteplassen neste år

– Vi har en herlig gjeng med medarbeidere som genuint ønsker å hjelpe kundene, og som er suverent flinke til nettopp det, sier Unni Myking. Hun forteller at stadig mer av kundekontakten går fra enkel kundeservice til god rådgivning knyttet til lån, sparing og forsikring.

Glade kunder betjener seg selv

Det geniale med mobilbanken er at kundene nå kan utføre flere og flere tjenester selv. Mange henvendelser fra kundene blir derfor den siste vi får fra kundene om det problemet. Vi hjelper samtidig som vi forklarer hva de kan fikse selv neste gang.

Kunder med bare nettbank trodde lenge det var den beste løsningen. Men når de laster ned appen vår på mobilen oppdager de at hverdagen blir enda lettere og bedre.

I begynnelsen ble appen vår mest brukt til å sjekke saldo. Etter at du kan få pushvarsel når nye regninger kommer liker mange best å betale regningene via mobil. En rekke nye tjenester ble lansert i fjor. Tjenester som bidrar til å gjøre mobilbanken til vårt desidert mest populære bankkontor:

Og du kan gjøre alt det praktiske som å sperre kort, endre regionsperre, betale inn ekstra på et lån eller endre forfallsdato.

Mer enn 20.000 intervjuer

Kåringen av Norges beste kundeservice er basert på den store kundesentermålingen, KSindeks, med over 20.000 intervjuer hvert år. Dette er Norges største og mest representative studie innen kundeservice. Resultatene er basert på henvendelser både på telefon, mail og chat.

Kommenter artikkelen nedenfor: