Iselin og kollegaene hennes hjelper kundene til Sparebanken Vest hver dag mellom klokken 7 og 23. Stadig mer av kundekontakten foregår via chat i appen. – Selv 80-åringer chatter nå ivrig med oss når de trenger hjelp, forteller Iselin (Foto: Sparebanken Vest).
Iselin og kollegaene hennes hjelper kundene til Sparebanken Vest hver dag mellom klokken 7 og 23. Stadig mer av kundekontakten foregår via chat i appen. – Selv 80-åringer chatter nå ivrig med oss når de trenger hjelp, forteller Iselin (Foto: Sparebanken Vest).

– De lykkeligste eldste kundene våre tror jeg er de som har mobilbanken lett tilgjengelig på iPad. Appen er lett å bruke og ofte lett tilgjengelig på stuebordet. Bankinformasjonen er bare noen sekunder unna, forteller kundekonsulent Iselin Ask Espeland.

Alle som bruker appen i desember er med i trekning av en ny iPhone 11. 

Mobilbanken på iPad er ofte en svært god løsning for kunder som kanskje ikke bruker PC så ofte, samtidig som de synes mobilskjermen er litt liten.

Stor takk til barn og barnebarn

– Jeg merker at mange har fått hjelp av barn eller barnebarn til å laste ned og ta i bruk appen vår på mobil eller nettbrett, sier Iselin. Etter litt hjelp klarer bestemor sakene selv, hun får full oversikt og kan med noen få tastetrykk betale regninger og se siste bevegelser på konto.

Sparebanken Vest legger stor vekt på å lage en brukervennlig og enkel nettbank. Vår mobilbank er den som får aller best karakterer i App Store. Appen er en favoritt hos både 18 åringer og de på 81, men det er de eldste som foretrekker å ha den tilgjengelig på nettbrett. Snart hver tredje kunde mellom 67 og 79 år bruker nå appen.

Slipper kodebrikken – enkel innlogging

På mobilbanken logger du inn med ansikt, finger eller en selvvalgt kode på fire siffer. Slik er tjenesten raskt tilgjengelig for alle med saldo og innbetalinger bare sekunder unna. – Mange kontakter meg fordi de glemmer passordet til nettbanken eller ikke finner kodebrikken, disse er lykkelige når de oppdager mobilbanken hvor det holder med fire siffer de velger selv for innlogging.

Mye du kan gjøre enkelt selv

Mobilbanken blir mest brukt for å sjekke saldo og innbetalinger, samt regningsbetaling. Men mer og mer funksjonalitet blir lett tilgjengelig her. Nå er det stor vekst i:

  • Avslutninger av kontoer som ikke blir benyttet
  • Sperring av kort
  • Rebestilling av kort
  • Endring av regionsperrer

Mer om mobilbanken og hvordan du enkelt laster den ned til mobiltelefon eller nettbrett finner du her.

Kommenter artikkelen nedenfor: