Mine abonnement i mobilbanken
I Mine abonnement får du listet opp alle løpende abonnementer som du har. Med et par sveip kan du avslutte de tjenestene du ikke bruker lenger.

Til nå har 83 000 Sparebanken Vest-kunder tatt i bruk Mine abonnement-tjenesten i mobilbanken og nettbanken. 11 450 abonnementer er sagt opp siden oppstart og Fredrik Fjelldal fra Nordfjord er blant dem som har rensket opp i forbruket.

Sparte drøyt 500 kroner i måneden på å si opp

Når man går fra fast inntekt til studielån, må forbruket som regel justeres en del. Det fikk Fredrik erfare, da han sluttet i jobben som automatiker for å bli student. Ett av tiltakene han gjorde var å kvitte seg med en del løpende abonnementer i mobilbanken.

– Fotballkanalene måtte dessverre ryke, det samme med et par strømmetjenester til. Jeg oppdaget jo noen abonnementer som bare hadde surret og gått uten at jeg visste det også – de sa jeg opp. Til sammen sparte jeg om lag 5-600 kroner i måneden, sier Sparebanken Vest-kunden.

Og det var lekende lett, ifølge Fredrik.

Tungvint å avslutte på vanlig vis

Tale Nygård.

– Jeg trykket meg gjennom de abonnementene som jeg ønsket å avslutte, godkjente og signerte, og så var det gjort, sier han.

Også Sparebanken Vest-kunde, Tale Nygård, har spart penger ved å si opp tjenester som hun ikke bruker. Hun syns det er tungvint å avslutte abonnementer på vanlig vis; det er ulik metode fra aktør til aktør og ofte krevende å få til. Fordelen med Mine abonnement i Sparebanken Vest-appen er at det oversiktlig og enkelt – særlig fordi banken sier opp abonnementene for deg.

Også for Tale, var det strømmetjenester som måtte til pers.

– HBO og Netflix er tjenester som du bruker innimellom, men ikke trenger å ha løpende abonnement på. Men det kan godt hende at jeg bare hadde latt abonnementene løpe videre likevel, hvis det ikke var for at det er så lett å avslutte dem i mobilbanken, sier hun.

Les mer: Har du et abonnement som du vil avslutte? Vi gjør det for deg!

Se hvor mye du bruker årlig på abonnementer

Mine abonnement finner du i mobilbanken ved å trykke på «Meny» og så «Betaling». Der får du:

  • full oversikt over hvilke abonnementer du har
  • vite hvor mye du bruker årlig, kvartalsvis og månedlig på faste abonnementer
  • mulighet til å si opp abonnementer som du ikke bruker lenger direkte i appen eller nettbanken

Les mer om Mine abonnement på spv.no

Kommenter artikkelen nedenfor: