Vi hjelper deg med de store hendelsene i livet

De små tingene fikser du via Sparebanken Vests gode nettsider eller via appen. Så skal du vite at vi er tilstede for deg på våre kontorer – når du trenger hjelp til de store og viktige tingene i livet, sier ny avdelingsleder på Knarvik, Merete Lien Yndestad.

Tina B. Kleiveland hjelper deg med finansiering, sparing og forsikring (Foto: Hugo Lütcherath)

Sparebanken Vest har et sterkt flomlys på utvikling av enkle og brukervennlige digitale løsninger. De siste fem årene er nettbanken til Sparebanken Vest blitt kåret til Norges beste nettbank. Og det skjer stadig nye og spennende ting i bankens app.

Men, samtidig er fysiske tilstedeværelse med dyktige rådgivere ute i lokalkontorene veldig viktig for kundene.

Ny avdelingsleder ved Knarvik kontoret Merete Lien Yndestad (Foto: Hugo Lütcherath)

For alle livets problemer kan ikke løses via en app eller en nettbankside, forteller avdelingsleder hos Sparebanken Vest, Knarvik, Merete Lien Yndestad.

Gode kundeopplevelser i alle kanaler
– Alle undersøkelser viser at våre privat, – og bedriftskunder ønsker en miks av kundekontakt. Noe ordner man selv via selvbetjente løsninger, mens mer alvorlige saker er det ofte betryggende å snakke med en dyktig fagperson i banken. Vi ønsker å tilby de beste kundemøtene, uansett hvilken kanal du velger, sier Merete Lien Yndestad.

Søke om opplåning på bussen – pensjonssparing tar vi på kontoret
Kundene til Sparebanken Vest kan for eksempel søke om å øke boliglånet, og de kan åpne konto for barna mens de sitter på bussen på vei til jobb.

– Det er viktig å tilby lettvinte løsninger som gjør hverdagen enkel for kundene – men samtidig være tilstede i store spørsmål som kjøp og salg av bolig, inntektssikring og pensjonssparing, hvor man ofte trenger rådgivning, sier avdelingsleder Yndestad.

– Jeg har en gjeng motiverte, faglig dyktige og glade rådgivere som virkelig liker jobbene sine, og det er en viktig faktor for å kunne tilby en god kundeopplevelse, legger hun til.

Eneste bank i Knarvik
Sparebanken Vest er den eneste banken i Knarvik-området som har åpne dører for privatkundene.

– I en tid der mange «kun har en nettbank» er det viktig å ha et tilbud hvor folk kan snakke med sin kunderådgiver. Fysiske kundemøter er vårt største konkurransefortrinn. Vi skal være en god sparringpartner for kundene våre og gi tydelige råd. Vi skal vise at vi bryr oss, og møte kundene ansikt til ansikt når det behøves, sier Yndestad.
Hun har som mål at de til enhver tid skal kunne levere de beste kundemøtene, og ikke minst være det naturlige valget av bank i området.

Snakker om de vanskelige tingene
Økonomi kan være vanskelig å snakke om. Samtidig er en økonomi vi kan leve med viktig for lykken vår. Rådgiverne i banken kan hjelpe kundene med å unngå å komme i økonomisk vanskelige situasjoner.

Alt kan være greit når man får lån til å kjøpe nytt hus. Men plutselig skjer det noe. Det kan være sykdom, dødsfall i familien, samlivsbrudd, eller andre ting som påvirker økonomien. Da er det ikke alltid like lett å ordne alt på nett, forteller Yndestad.

Av: Arvid Steen

Kommenter artikkelen nedenfor: