Bergen Live-sjef Frank Nes og Leder for Marked og Kommunikasjon i Sparebanken Vest Marianne Frønsdal under avtalesigneringen på Bergenhus Festning (Foto: Ronny Rosenberg)
Bergen Live-sjef Frank Nes og Leder for Marked og Kommunikasjon i Sparebanken Vest Marianne Frønsdal under avtalesigneringen på Bergenhus Festning (Foto: Ronny Rosenberg)

– Bergen Live er en aktør som virkelig har løftet kulturlivet i vår region på en imponerende måte. Vi har fulgt dem fra sidelinjen og selvsagt fra tilskuerplass en god stund, og synes det de har fått til er bra og noe vi gjerne stiller oss bak. Vi er derfor glade for å annonsere at vi nå inngår et treårig, tettere samarbeid med Bergen Live, sier Marianne Frønsdal, leder marked og kommunikasjon i Sparebanken Vest.

Sparebanken Vest og Bergen Live har begge som ambisjoner å være engasjerte samfunnsaktører på Vestlandet, og banken fremhever spesielt tilgjengeliggjøringen og formidlingen av flotte kulturopplevelser for folk på Vestlandet.

– Bergen Live sin evne til å skape gode opplevelser, magiske øyeblikk og evige minner for vestlendinger er positive assosiasjoner vi mer enn gjerne ønsker å tilføre vår merkevare, sier Frønsdal.

Bergenfest Ung et viktig prosjekt

De nye samarbeidspartnerne ser begge veldig frem til å komme i gang med samarbeidet. Av konkrete prosjekter, så er Bergenfest Ung et prosjekt som begge ser et fortsatt uforløst potensiale i, og som de sammen skal løfte for bredden av unge vestlendinger.

–  For oss i Bergen Live er det stor stas at enda én av regionens ledende virksomheter ønsker å knytte seg opp til oss. I en tid der pilene i deler av næringslivet ikke akkurat peker oppover, er det et viktig signal og et tydelig tegn til vilje til å sette handling bak bankens visjon om å være en solid støttespiller og å ta samfunnsansvar, kommenterer Frank Nes i Bergen Live.

Mange store konsertopplevelser kommer

Bergen Live deler Sparebanken Vest sin visjon for regionen, og vi gleder oss til å jobbe med banken for å tydeliggjøre og styrke deres kjerneverdier – og samtidig servere publikum store konsertopplevelser også i årene som kommer.

De andre hovedsamarbeidspartnerne til Bergen Live og Bergenfest er Marine Harvest, Frydenbø, Rema 1000 og Hansa Borg Bryggerier: alle ledende aktører i deres respektive bransjer.

Kommenter artikkelen nedenfor: