Sist lørdag tok bergenserne ivrig på seg Brann-drakten på Snapchat. Vi forventer enda større engasjement på de kommende hjemmekampene (Illustrasjon: Reklamekollektivet)
Sist lørdag tok bergenserne ivrig på seg Brann-drakten på Snapchat. Vi forventer enda større engasjement på de kommende hjemmekampene (Illustrasjon: Reklamekollektivet)

Lørdag gikk Brann til topps i Eliteserien samtidig som Sparebanken Vest sørget for et voldsomt Brann-engasjement på Snapchat. I timene før kampen fikk bergenserne mer enn 50.000 visninger av vårt #StoltAvDrakten budskap.

– Det er åpenbart at bergensernes hjerter banker for Brann og at de gjerne viser frem og deler dette engasjementet med sine venner, sier sponsoransvarlig i Sparebanken Vest Marvel Skreien Stigen. Under lørdagens kamp sørget hun for at det var lett for alle Brann-fans å «ta på seg» Brann-drakten digitalt, samtidig som nær alle i Bergen som åpnet Snapchat i timene før kampen ble minnet om at det snart var kamp.

Snapchat filter for alle på Brann Stadion

sponsoransvarlig Marvel Skreien Stigen i en ekte Branndrakt på Brann Stadion sammen med kommersiell leder i Brann Camilla Schütz. På Snapchat er det nå mengder av bergensere som sender snaps med Branndrakten på.(Foto: Jo Hjelle)
Sponsoransvarlig Marvel Skreien Stigen i en ekte Branndrakt på Brann Stadion sammen med kommersiell leder i Brann Camilla Schütz. På Snapchat er det nå mengder av bergensere som sender snaps med Branndrakten på.(Foto: Jo Hjelle)

På Snapchat kan man annonsere ekstremt målrettet. Vi laget et filter med Brann-drakt tilgjengelig for alle som befant seg på Stadion og i umiddelbar nærhet under kampen. Alle som da brukte Snapchat og sveipet  på jakt etter et godt filter fikk mulighet til å ikle seg Brann-drakten sammen vårt #StoltAvDrakten-budskap.

På Brann Stadion var det like under 10.000 supportere. Da synes vi det viser et imponerende engasjement at vårt filter ble sveipet frem hele 2.300 ganger og ble brukt til å sende 427 snaps med Brann-drakt. Disse snapene nådde igjen mer enn 6.800 personer.

Hele Bergen bedt om å heie frem Brann

Kreatør Susanne Svendsen hos Reklamekollektivet har utformet Branns Snapchat-aktiviteter. Hun har aldri opplevd å nå så mange bergensere så raskt på Snapchat. – I timene før kampen rettet vi annonsene mot alle i Bergen. Vi minnet om kampen og filteret vårt. I løpet av noen få timer hadde vi hele 49.500 annonsevisninger. Det viser mulighetene for å nå mange hurtig på Snapchat. Men da er vi helt avhengig av budskap som engasjerer, understreker Svendsen. – Jeg synes det er klokt at Sparebanken Vest i kommunikasjonen på Snapchat er relevant og opptatt av å gi en god opplevelse til bergenserne. De forsterker sin posisjon som hovedsponsor for Brann og skjønner at kommunikasjonen på Snapchat må være på mediets premisser.

Denne filmen møtte bergenserne på Snapchat i timene før og under kampen på lørdag. Da måtte man bare sveipe opp for å finne vår Brann-linse. 

Brann og Sparebanken Vest vil gjøre fotballkamper til familiearrangementer

– Det er viktig for oss å gjøre hjemmekamper på Stadion til familiearrangementer, sier Camilla Schutz kommersiell leder i Brann. – Da er vi glade for at vår generalpartner jobber sammen med oss for å gjøre det mulig. Sammen med Sparebanken Vest arrangerer vi familiedager, aktiviteter i Fanzone før kamp og en rekke andre små og store aktiviteter som gjør det ekstra stas for familier og de yngste å gå på kamp. Slikt øker Brann interessen smiler Schutz.

Bare å glede seg til 16 mai!

Marvel lover at det blir mer Snapchat-aktivering knyttet til hjemmekampene mot Tromsø 6. mai og ikke minst når Haugesund kommer på besøk 16. mai. – Vi har lært mye av denne første testrunden og lover at vi i tett samarbeid med Brann skal gjøre det ekstra lett for alle å vise støtten til Brann også digitalt.


Bruk denne Snapkoden for å få din egen Branndrakt-linse tilgjengelig i 24 timer. 

Kommenter artikkelen nedenfor: